Fonds Slachtofferhulp en Autocar zijn per direct een samenwerking aangegaan. Het internationale automotive mediamerk, in Nederland uitgegeven door start up Currus Media, steunt hiermee het werk van Fonds Slachtofferhulp.

Ieder jaar vallen er 600 doden in het verkeer. De website SlachtofferWijzer.nl van Fonds Slachtofferhulp is voor slachtoffers en nabestaanden van (verkeers)ongevallen, misdrijven en rampen de kortste weg naar de juiste hulp. De website biedt een overzicht van organisaties waar slachtoffers terecht kunnen voor hulp op praktisch, emotioneel, financieel en juridisch vlak. Om het werk goed uit te kunnen voeren en de website up to date te houden, trekt Fonds Slachtofferhulp samen op met relevante partners waaronder wetenschappers, hulporganisaties, belanghebbenden, overheden en nu dus ook met het mediamerk Autocar.

“Als je maatschappelijk verantwoord wilt ondernemen, moet je oog hebben voor de maatschappelijke effecten van wat je doet. Bij Currus Media zijn we van mening zo te moeten werken, juist omdat we een steeds grotere rol spelen in een snel veranderende wereld als de media en de automotive branche. Met het koppelen van ons mediamerk Autocar aan Fonds Slachtofferhulp zetten we met ons magazine, websites en events onder meer in op aandacht voor de website SlachtofferWijzer.nl. Ik roep collega’s van harte op dit voorbeeld te volgen”, aldus marketing- en salesdirector Ivar Camps.